سینما | بلاگ

سینما

ساخت وبلاگ
ده نکته‌ی مهم برای ‌خرید خودروی خانوادگی

ده نکته‌ی مهم برای ‌خرید خودروی خانوادگی

 

ده نکته‌ی مهم برای ‌خرید خودرو

با بخش دنیای خودرو مجله اینترنتی بیست ستون همراه ما باشید

وقتی که قصد ‌خرید خودروی شخصی دارید میل و سلیقه‌ی خودتان اولویت دارد، ولی برای ‌خرید خودروی خانوادگی موارد بیشتری را باید در نظر بگیرید. به‌هرحال وقتی صحبت از خانواده به میان می‌آید، امنیت و سلامتی مهم‌ترین عوامل برای انتخاب خودرو هستند. به همین دلیل در ‌خرید خودروی خانوادگی مناسب باید به دنبال ویژگی‌هایی بود که به ندرت در وسایل نقلیه‌ی اسپرت و لوکس دیده می‌شود.

در این مقاله سعی می‌کنیم دانستنی‌های مفید برای ‌خرید خودروی خانوادگی را ارائه کنیم و به بررسی مسائلی که در این مأموریت حساس و غالباً پردردسر باید از آن‌ها پرهیز کرد، بپردازیم. اگر خانواده پرجمعیتی داشته باشید حتماً میدانید که رفت‌وآمد داخل شهر و به‌خصوص مسافرت با خودروی شخصی با وجود هیاهو و تحرک بی وقفه‌ی فرزندانتان چالش بزرگی است. بچه‌ها در سنین مختلف معمولاً انبوهی از وسایل شخصی به همراه دارند از جمله صندلی‌های ایمنی کودکان، وسایل ورزشی و درسی نوجوانان. علاوه بر این به ندرت ساکت و آرام می‌نشینند و به اقتضای سن مرتباً در حال بروز هیجانات و شیطنت هستند. با این شرایط برای خرید یک خودروی خانوادگی که بتواند همه‌ی نیازهای خانواده را مرتفع کند باید عوامل مختلفی را در نظر گرفت که عبارت‌اند از:

امنیت:

هیچ چیز مهم‌تر از سلامتی خانواده نیست و به همین دلیل باید در انتخاب گزینه‌های موردنظر به عنوان یک خودروی خانوادگی، امنیت اولین ویژگی موردتوجه باشد. برای اطمینان از امن بودن خودرو می‌توان رتبه‌ی آن در مؤسسات استاندارد امنیتی نظیر nhtsa (اداره‌ی ملی امنیت عبور و مرور در بزرگراه‌ها) و آزمون‌های ‌تصادف iihs  (موسسه‌ی بیمه‌ی امنیت در بزرگ‌راه‌ها) را بررسی کرد. البته به همان اندازه که میزان مقاومت خودرو در صورت بروز ‌تصادف اهمیت دارد، مجهز بودن آن به تجهیزات الکترونیکی کمکی برای ‌رانندگی امن‌تر و جلوگیری از ‌تصادف از جمله هشدار انحراف از مسیر، دوربین برای نقاط کور و کنترل سرعت نیز حائز اهمیت است.

در نظر گرفتن فضای مورد نیاز در شرایط کنونی و آینده‌ی نزدیک:

اگر به تازگی تشکیل خانواده داده‌اید باید تغییرات ممکن در آینده نزدیک را در نظر بگیرید. نیازی به صرف هزینه‌های زیاد و بی‌دلیل نیست و فقط کمی آینده‌نگری کفایت می‌کند. اگر کودک نوزادی دارید ویژگی‌های خودروی خانوادگی مناسب برای شما در مقایسه با خانواده‌ای با چندین فرزند نوجوان تفاوت دارد. به همین ترتیب نوجوانان و جوانان نیز امکانات متفاوتی طلب می‌کنند. این حقایق ممکن است بدیهی به نظر برسد ولی بسیاری از افراد در هنگام خرید فراموش می‌کنند که شرایط خانواده به سرعت در حال تغیر است و نادیده گرفتن این تغییرات به زودی باعث دردسر خواهد شد. بچه‌ها به سرعت بزرگ می‌شوند و همیشه احتمال اضافه شدن عضو جدیدی به خانواده وجود دارد.

شرایط خاص محل زندگی:

شرایط ‌آب و هوایی و کیفیت جاده‌های محل زندگی عوامل مهمی در ‌انتخاب خودروی خانوادگی هستند. قطعاً خودروی مناسب برای یک منطقه‌ی کوهستانی و سردسیر با مناطق کویری گرم دارای جاده‌های شنی و گردوغبار فراوان تفاوت دارد. توجه به این شرایط می‌تواند در انتخاب امکاناتی مثل 4wd، تجهیزات گرمایشی و سرمایشی، عایق بودن در مقابل گردوغبار و رطوبت کمک کرده و از صرف هزینه‌های بیهوده جلوگیری کند.

نوع فعالیت‌ها و سرگرمی‌های خانوادگی:

فعالیت‌هایی که معمولاً با خانواده انجام می‌دهید و نوع تفریحات خانوادگی عامل مهمی در انتخاب خودرو است. ممکن علاقه‌مند به گشت‌وگذار در طبیعت باشید و مرتباً در مناطق کوهستانی و جاده‌های ناهموار رفت آمد کنید و یا اهل مسافرت هستید و به فضای زیادی برای حمل بار و یا حتی یدک‌کش نیاز دارید. پس بهتر است در هنگام ‌خرید خودروی خانوادگی تمام این موارد را نیز در خاطر داشته باشید.

توانایی مالی:

پیش از ‌خرید خودرو بهتر است شرایط اقتصادی خانواده را در نظر بگیرید و مبلغی را که واقعاً می‌توانید برای خرید هزینه کنید، به دقت محاسبه نمایید. فروشنده‌های خودرو مهارت زیادی در ترغیب مشتری به پرداخت مبلغ بیشتر برای خرید دارند و جذابیت‌های ظاهری در یک نمایشگاه اتومبیل ممکن است شما را به گرفتن تصمیم‌های غیرمنطقی وادار کند. قبل از قرار گرفتن در چنین موقعیتی همه جوانب اقتصادی کار را بسنجید و با آگاهی کامل از توانایی مالی خود برای خرید اقدام کنید.

مشخص کردن اولویت‌ها برای انتخاب:

در انتخاب یک خودروی جدید چه چیزی برای شما اهمیتی دارد؟ آیا برند و نام معتبر نظر شما را جلب می‌کند و یا صرفاً به دنبال عملکرد خوب و قابلیت‌های مفید هستید؟ درست است که برندهای معتبر همیشه محصولاتی باکیفیت ارائه می‌کنند ولی امروزه در بازار می‌توان خودروهایی پیدا کرد که علیرغم نداشتن معروفیت و نام معتبر بیشترین امنیت و سایر ویژگی‌های موردنظر شما را در خود دارند.

آگاهی کامل از مشخصات خودرو قبل از خرید:

احتمال اینکه با خرید شتاب زده و بدون تحقیقات کامل بتوانید خودروی خانوادگی مناسبی داشته باشید بسیار کم است. در حال حاضر همه‌ی کارخانه خودروسازی وب‌سایت اختصاصی دارند و علاوه بر آن مراجع معتبر زیادی به نقد و بررسی و اعلام قیمت انواع خودرو می‌پردازند. قبل از مراجعه‌ی حضوری برای خرید نهایی می‌توانید به راحتی به همه‌ی اطلاعات لازم برای انتخاب درست دسترسی داشته باشید و با آگاهی کامل اقدام به خرید نمایید.

آشنای با مراحل معامله‌ی خودرو و اطمینان از انتخاب درست:

در هنگام معامله‌ی خودرو اگر با مراحل کار آشنا باشید و همین‌طور دقیقاً بدانید که چه خودرویی می‌خواهید و اطلاعات کافی از توانایی مالی خود داشته باشید، فروشندگان خودرو به سرعت شما را به عنوان یک مشتری خوب و قابل اطمینان شناسایی می‌کنند. در حقیقت فروشنده‌های خودرو نیاز بیشتری به مشتری خوب دارند و مطمئناً آگاهی شما از جزییات احترام آنان را جلب خواهد کرد. با این پیش‌زمینه‌ی ذهنی شما می‌توانید به راحتی معامله را با شرایط خوب انجام دهید. ولی اگر از شرایط راضی نبودید و یا هرگونه تردیدی داشتید، بهتر است موقتاً از خرید خودداری کنید و مطمئن باشید که فردا همین فروشنده یا هزاران فروشنده‌ی دیگر خودرو مشتاق به معامله با شما هستند.

حصول اطمینان از مطابقت قرارداد کتبی با شرایط مورد توافق:

بعد از رسیدن به توافق بر سر شرایط خرید در هنگام تنظیم قرارداد کتبی، تمام اسناد و مدارکی را که برای امضا به شما می‌دهند، با دقت مطالعه کنید. همه قسمت‌های قرارداد و به خصوص تعهدات فروشنده و خریدار را با دقت بخوانید و مطمئن ‌شوید که کاملاً با آنچه بر سر آن با فروشنده توافق کرده‌اید، مطابقت کند. کوچک‌ترین جزییات یک سند رسمی، لازم‌الاجرا است و در صورت بی توجهی ممکن است در آینده برای شما دردسر زیادی ایجاد کند. اگر هر قسمتی از قرارداد آن برایتان ‌نگرانی و تردید ایجاد می‌کند تا پیش از امضای آن برای انصراف وقت دارید.

یادگیری کامل طرز کار همه امکانات خودرو در زمان تحویل:

امروزه بسیاری از مردم برای خرید تجهیزات اختیاری خودرو، هزینه‌ی زیادی می‌کنند ولی هیچ‌وقت زمان کافی به یادگیری طرز کار این تجهیزات اختصاص نمی‌دهند. بهترین زمان برای یادگیری کامل عملکرد امکانات مختلف خودرو، هنگام تحویل گرفتن آن است. در این زمان بدون هیچ ملاحظه‌ای در مورد تمام قسمت‌های خودرو سؤال کنید. به خصوص امکانات ناوبری و صوتی و تصویری که معمولاً عملکرد پیچیده‌ای دارند. در یک مسافرت خانوادگی هیچ چیز بدتر ازکارافتادن پخش گران‌قیمت خودرو به دلیل ناآگاهی شما از طرز کار آن نیست. آشنایی با طرز کار بعضی از تجهیزات امنیتی مانند سیستم کنترل سرعت حیاتی است و امنیت جانی شما و سایر افراد خانواده به آن بستگی دارد. پس عجله‌ای برای تحویل گرفتن خودرو نداشته باشید و زمان کافی برای یاد گرفتن همه چیز در مورد آن اختصاص دهید.

به خاطر سپردن این ده نکته و خرید یک خودرو خانوادگی با توجه این خصوصیات زیاد کار سختی نیست و نیاز به صرف زمان یا هزینه‌ی اضافه‌ای ندارد. در هنگام خرید هراسان نباشید ولی احتیاط کنید. همراهی اعضای خانواده در زمان خرید می‌تواند سرگرم‌کننده باشد و تجربه خوبی برای فرزندانتان خواهد بود.

منبع: www.bistsotoon.com

سینما ...
ما را در سایت سینما دنبال می کنید

نویسنده : مینا بازدید : 160 تاريخ : جمعه 2 آذر 1397 ساعت: 17:46